روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ قبل از اعلام نتایج شمارش آرا، تمامی سایتهای نزدیک به میرحسین موسوی، رقیب محمود احمدی نژاد در انتخابات دور دهم، مورد حمله قرار گرفتند و غیر فعال شدند. بیشتر مجاری اطلاع رسانی دیگر فیلتر شدند و همزمان ۴ وب سایت خبری نزدیک به محمود احمدی نژاد خبر پیروزی محمود احمدی نژاد را با ۲۴ میلیون رای قبل از پایان شمارش اعلام می کنند. ما برای مرگ صدای کودتا در وب طبل می کوبیم.

۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

چرا تنبیه؟

تنبیه یکی از ضروریّات جامعه بشری است. اگر به نقش تنیبه در رشد و تعالی جامعه بشری باور ندارید می توانید اینها را ببینید.

گذشته ازاین بحث اخلاقی به نمودار زیرکه آمار بیننده های سه سایت بالاترین، فارس نیوز، و قلم نیوز را مقایسه می کند توجه کنید:


فارس نیوز، وب سایت وابسته به روزنامه کیهان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از تابناک رتبه دوم سایتهای پر بیننده بین کاربران ایرانی را داراست. به دلیل اعمال شرایط فیلترینگ کاربران عادی جامعه اینترنتی ایران در انتخاب منابع خبری خود آزادی ندارند.

نکته حائز اهمیّت دیگر نقش چشم گیر فارس نیوز در اطلاع رسانی به کاربران جامعه ایرانی است در روزهای پیش و پس از کودتای ۲۲ خرداد. ( به روز ۱۲ ژوئن در نمودار بالا توجه کنید.) به لطف فیلترینگ و بیش از سه سال فعالیّت خبری فارس نیوز با تنوع گوناگون اعتماد کاربر عمومی ایرانی به صداقت فارس جلب می شود و از این اعتماد در روز ۲۲ خرداد در جنگ روانی و گمراهی مخاطب استفاده می شود. این بدترین نوع خیانت به اعتماد مردم است.

انتخابات اخیر به خوبی نشان می دهد ایادی قدرت بدون فشار از مواضع خود کنار نمی روند و بعضا در زیاده طلبی های خود پیش روی می کنند. ما به وجود یک اهرم بازدارنده دربرابر گمراه سازی عموم مردم باور داریم. ما به ایجاد فضایی متعادل در منابع خبر سیاسی در ایران باور داریم. جهت دهی ۲۴ ساعته افکار عمومی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، همراه با بستن منابع خبری در فضای اینرنت و گمراه کردن مردم و همراه شدن در کودتا علیه رای مردم، جای نگرانی است. ویروس دروغ به سادگی می تواند عمومیّت یابد ومردم را در انتخابشان محدود و گمراه کند.

با ما در ایجاد توازن در فضای خبری ایران همراه شوید.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها

دست اندرکاران